Hessischer Bildungsserver / Unterricht

Hacking Online Hate

Building an Evidence Base for Educators

Titel Hacking Online Hate Building an Evidence Base for Educators
Beschreibung/Kommentar

This report synthesises the main research findings of a research programme carried out by the European SELMA project to understand the online hate speech phenomenon (2019).

The research comprises three interrelated components: a literature review, a series of qualitative focus groups and an online quantitative survey. Together they provide a theoretical and empirical backbone for the education and awareness-rising activities carried out as part of the SELMA project.

The SELMA project is funded by the European Union’s Rights, Equality and Citizenship Programme (2014-2020).

Zum Material ... http://www.hackinghate.eu/publications
Elixier-Systematikpfad
Medienformat Online-Ressource
Art des Materials Arbeitsmaterial
Fach/Sachgebiet
  • Politik und Wirtschaft
Zielgruppe(n)
  • Lehrkräfte
Bildungsebene(n)
  • Sekundarstufe I
  • Sekundarstufe II
Schlagworte/Tags
  • Building
  • BAS
  • Educator
  • Hacking
  • Evidence
Sprache Englisch
Kostenpflichtig Nein
Einsteller/in von Machui, Thomas
Elixier-Austausch Ja
Quelle-ID HE
Quelle-Logo
Quelle-Homepage http://www.bildung.hessen.de
Quelle-Pfad Hessischer Bildungsserver
Lizenz Es gelten die gesetzlichen Bestimmungen.
Letzte Änderung 3.9.2020
Titel Hacking Online Hate Building an Evidence Base for Educators
Beschreibung/Kommentar

This report synthesises the main research findings of a research programme carried out by the European SELMA project to understand the online hate speech phenomenon (2019).

The research comprises three interrelated components: a literature review, a series of qualitative focus groups and an online quantitative survey. Together they provide a theoretical and empirical backbone for the education and awareness-rising activities carried out as part of the SELMA project.

The SELMA project is funded by the European Union’s Rights, Equality and Citizenship Programme (2014-2020).


Zum Material ... http://www.hackinghate.eu/publications
Anzeige/Download Es handelt sich um ein Offline-Medium.
URL der Beschreibung https://lernarchiv.bildung.hessen.de/sek/englisch/engl/news/democracy/me/manip/edu_link_1551427311_78.html/details/
Einblendung(en)
Elixier-Systematikpfad
Medienformat Online-Ressource
Art des Materials Arbeitsmaterial
Fach/Sachgebiet
  • Politik und Wirtschaft
Zielgruppe(n)
  • Lehrkräfte
Bildungsebene(n)
  • Sekundarstufe I
  • Sekundarstufe II
Schlagworte/Tags
  • Building
  • BAS
  • Educator
  • Hacking
  • Evidence
Sprache Englisch
Kostenpflichtig Nein
Einsteller/in von Machui, Thomas
Elixier-Austausch Ja
Quelle-ID HE
Quelle-Logo
Quelle-Homepage http://www.bildung.hessen.de
Quelle-Pfad Hessischer Bildungsserver
Lizenz
Letzte Änderung 3.9.2020