Hessischer Bildungsserver / Unterricht

Deconstructing the Wall

Teaching About the Symbolism, Politics and Reality of the U.S.-Mexico Border

Titel Deconstructing the Wall Teaching About the Symbolism, Politics and Reality of the U.S.-Mexico Border
Beschreibung/Kommentar

In this New York Times lesson plan, students analyze the function and symbolism of a border wall (2019).

They learn about what’s in place already along the United States-Mexico border, they find out what life in the borderlands is like, they learn more about border security and they consider walls as symbols. Then students compare President Trump’s proposed wall to other historic walls, from China to Berlin.

Zum Material ... https://www.nytimes.com/2019/01/06/learning/lesson-plans/border-wall-lesson-plan.html?em_pos=small&emc=edit_ln_20190110&nl=learning-network&nl_art=0&nlid=25773505emc%3Dedit_ln_20190110&ref=headline&te
Elixier-Systematikpfad Elixiersystematik; Schule; Sprachen und Literatur; Englisch; Bilingualer Unterricht; Politik; Society
Medienformat Online-Ressource
Art des Materials Unterrichtsplanung
Fach/Sachgebiet
  • Politik und Wirtschaft
Zielgruppe(n)
  • Lehrkräfte
Bildungsebene(n)
  • Sekundarstufe II
Schlagworte/Tags
  • Wall
  • Teaching
  • Reality
  • Politics
  • Mexico
  • BORD
  • Symbolism
Sprache Englisch
Kostenpflichtig Nein
Einsteller/in von Machui, Thomas
Elixier-Austausch Ja
Quelle-ID HE
Quelle-Logo
Quelle-Homepage http://www.bildung.hessen.de
Quelle-Pfad Hessischer Bildungsserver
Lizenz Es gelten die gesetzlichen Bestimmungen.
Letzte Änderung 17.9.2020
Titel Deconstructing the Wall Teaching About the Symbolism, Politics and Reality of the U.S.-Mexico Border
Beschreibung/Kommentar

In this New York Times lesson plan, students analyze the function and symbolism of a border wall (2019).

They learn about what’s in place already along the United States-Mexico border, they find out what life in the borderlands is like, they learn more about border security and they consider walls as symbols. Then students compare President Trump’s proposed wall to other historic walls, from China to Berlin.


Zum Material ... https://www.nytimes.com/2019/01/06/learning/lesson-plans/border-wall-lesson-plan.html?em_pos=small&emc=edit_ln_20190110&nl=learning-network&nl_art=0&nlid=25773505emc%3Dedit_ln_20190110&ref=headline&te
Anzeige/Download Es handelt sich um ein Offline-Medium.
URL der Beschreibung https://lernarchiv.bildung.hessen.de/sek/englisch/engl/news/ineq/migr/edu_link_1547223706_0.html/details/
Elixier-Systematikpfad Elixiersystematik; Schule; Sprachen und Literatur; Englisch; Bilingualer Unterricht; Politik; Society
Medienformat Online-Ressource
Art des Materials Unterrichtsplanung
Fach/Sachgebiet
  • Politik und Wirtschaft
Zielgruppe(n)
  • Lehrkräfte
Bildungsebene(n)
  • Sekundarstufe II
Schlagworte/Tags
  • Wall
  • Teaching
  • Reality
  • Politics
  • Mexico
  • BORD
  • Symbolism
Sprache Englisch
Kostenpflichtig Nein
Einsteller/in von Machui, Thomas
Elixier-Austausch Ja
Quelle-ID HE
Quelle-Logo
Quelle-Homepage http://www.bildung.hessen.de
Quelle-Pfad Hessischer Bildungsserver
Lizenz
Letzte Änderung 17.9.2020