Deconstructing the Wall
Teaching About the Symbolism, Politics and Reality of the U.S.-Mexico Border
Deconstructing the Wall
Teaching About the Symbolism, Politics and Reality of the U.S.-Mexico Border
Titel | Deconstructing the Wall Teaching About the Symbolism, Politics and Reality of the U.S.-Mexico Border |
Beschreibung/Kommentar | In this New York Times lesson plan, students analyze the function and symbolism of a border wall (2019). They learn about what’s in place already along the United States-Mexico border, they find out what life in the borderlands is like, they learn more about border security and they consider walls as symbols. Then students compare President Trump’s proposed wall to other historic walls, from China to Berlin. |
Zum Material ... | https://www.nytimes.com/2019/01/06/learning/lesson-plans/border-wall-lesson-plan.html?em_pos=small&emc=edit_ln_20190110&nl=learning-network&nl_art=0&nlid=25773505emc%3Dedit_ln_20190110&ref=headline&te |
URL der Beschreibung | https://lernarchiv.bildung.hessen.de/sek/englisch/engl/news/ineq/migr/edu_link_1547223706_0.html/details/ |
Elixier-Systematikpfad | Elixiersystematik; Schule; Sprachen und Literatur; Englisch; Bilingualer Unterricht; Politik; Society |
Medienformat | Online-Ressource |
Art des Materials | Unterrichtsplanung |
Fach/Sachgebiet |
|
Zielgruppe(n) |
|
Bildungsebene(n) |
|
Schlagworte/Tags |
|
Sprache | Englisch |
Kostenpflichtig | Nein |
Einsteller/in | von Machui, Thomas |
Elixier-Austausch | Ja |
Quelle-ID | HE |
Quelle-Logo | ![]() |
Quelle-Homepage | http://www.bildung.hessen.de |
Quelle-Pfad | Hessischer Bildungsserver |
Lizenz | Es gelten die gesetzlichen Bestimmungen. |
Letzte Änderung | 17.9.2020 |
Titel | Deconstructing the Wall Teaching About the Symbolism, Politics and Reality of the U.S.-Mexico Border |
Beschreibung/Kommentar | In this New York Times lesson plan, students analyze the function and symbolism of a border wall (2019). They learn about what’s in place already along the United States-Mexico border, they find out what life in the borderlands is like, they learn more about border security and they consider walls as symbols. Then students compare President Trump’s proposed wall to other historic walls, from China to Berlin. |
Zum Material ... | https://www.nytimes.com/2019/01/06/learning/lesson-plans/border-wall-lesson-plan.html?em_pos=small&emc=edit_ln_20190110&nl=learning-network&nl_art=0&nlid=25773505emc%3Dedit_ln_20190110&ref=headline&te |
Anzeige/Download | Es handelt sich um ein Offline-Medium. |
URL der Beschreibung | https://lernarchiv.bildung.hessen.de/sek/englisch/engl/news/ineq/migr/edu_link_1547223706_0.html/details/ |
Elixier-Systematikpfad | Elixiersystematik; Schule; Sprachen und Literatur; Englisch; Bilingualer Unterricht; Politik; Society |
Medienformat | Online-Ressource |
Art des Materials | Unterrichtsplanung |
Fach/Sachgebiet |
|
Zielgruppe(n) |
|
Bildungsebene(n) |
|
Schlagworte/Tags |
|
Sprache | Englisch |
Kostenpflichtig | Nein |
Einsteller/in | von Machui, Thomas |
Elixier-Austausch | Ja |
Quelle-ID | HE |
Quelle-Logo | ![]() |
Quelle-Homepage | http://www.bildung.hessen.de |
Quelle-Pfad | Hessischer Bildungsserver |
Lizenz | |
Letzte Änderung | 17.9.2020 |