Hessischer Bildungsserver / Unterricht

Text to Text: ‘What Would Malcolm X Think?’

... and ‘After the Bombing’

Titel Text to Text: ‘What Would Malcolm X Think?’ ... and ‘After the Bombing’
Beschreibung/Kommentar

This New York Times lesson features an Op-Ed written by Malcolm's daughter Ilyasah Shabazz, in which she asks "What would Malcolm X think?" about today's violence and activism. The text is paired it with an excerpt from one of Malcolm X's final speeches, when he addresses many of these same issues (USA 2015).

Zum Material ... http://learning.blogs.nytimes.com/2015/02/25/text-to-text-what-would-malcolm-x-think-and-after-the-bombing/?emc=edit_ln_20150226&nl=learning&nlid=25773505&_r=0
Elixier-Systematikpfad Elixiersystematik; Schule; Sprachen und Literatur; Englisch; Bilingualer Unterricht; Geschichte; USA; 19th and 20th Century
Medienformat Online-Ressource
Art des Materials Unterrichtsplanung
Fach/Sachgebiet
  • Geschichte
Zielgruppe(n)
  • Lehrkräfte
Bildungsebene(n)
  • Sekundarstufe II
Schlagworte/Tags
  • Text
  • Malcolm
  • Would
  • Think
  • Bombing_
Sprache Englisch
Kostenpflichtig Nein
Einsteller/in Thomas von Machui
Elixier-Austausch Nein
Quelle-ID HE
Quelle-Logo
Quelle-Homepage http://www.bildung.hessen.de
Quelle-Pfad HE
Lizenz Es gelten die gesetzlichen Bestimmungen.
Letzte Änderung 30.8.2020
Titel Text to Text: ‘What Would Malcolm X Think?’ ... and ‘After the Bombing’
Beschreibung/Kommentar

This New York Times lesson features an Op-Ed written by Malcolm's daughter Ilyasah Shabazz, in which she asks "What would Malcolm X think?" about today's violence and activism. The text is paired it with an excerpt from one of Malcolm X's final speeches, when he addresses many of these same issues (USA 2015).


Zum Material ... http://learning.blogs.nytimes.com/2015/02/25/text-to-text-what-would-malcolm-x-think-and-after-the-bombing/?emc=edit_ln_20150226&nl=learning&nlid=25773505&_r=0
Anzeige/Download Es handelt sich um ein Offline-Medium.
URL der Beschreibung https://lernarchiv.bildung.hessen.de/sek/englisch/engl/sources/pres/viet/mlk/allgemein/edu_link_1425024680.html/details/
Elixier-Systematikpfad Elixiersystematik; Schule; Sprachen und Literatur; Englisch; Bilingualer Unterricht; Geschichte; USA; 19th and 20th Century
Medienformat Online-Ressource
Art des Materials Unterrichtsplanung
Fach/Sachgebiet
  • Geschichte
Zielgruppe(n)
  • Lehrkräfte
Bildungsebene(n)
  • Sekundarstufe II
Schlagworte/Tags
  • Text
  • Malcolm
  • Would
  • Think
  • Bombing_
Sprache Englisch
Kostenpflichtig Nein
Einsteller/in Thomas von Machui
Elixier-Austausch Nein
Quelle-ID HE
Quelle-Logo
Quelle-Homepage http://www.bildung.hessen.de
Quelle-Pfad HE
Lizenz
Letzte Änderung 30.8.2020