Hessischer Bildungsserver / Unterricht

Should the state be involved in regulating the press?

Titel Should the state be involved in regulating the press?
Beschreibung/Kommentar

Do news publishers need a watchdog with sharper teeth? Is effective regulation possible in the age of the internet? And what powers should it have? (UK. Guardian 2017)

Steve Barnett of campaign group Hacked Off, a professor of journalism, debates the issue with Observer columnist Nick Cohen, author of You Can't Read This Book.

Zum Material ... https://www.theguardian.com/commentisfree/video/2013/oct/14/state-press-regulation-debate-video
Elixier-Systematikpfad Elixiersystematik; Schule; Sprachen und Literatur; Englisch; Bilingualer Unterricht; Politik; Democracy; Media
Medienformat Online-Ressource
Art des Materials Video/Animation
Fach/Sachgebiet
  • Politik und Wirtschaft
Zielgruppe(n)
  • Schüler/innen
  • Lehrkräfte
Bildungsebene(n)
  • Sekundarstufe II
Schlagworte/Tags
Sprache Englisch
Kostenpflichtig Nein
Einsteller/in von Machui, Thomas
Elixier-Austausch Ja
Quelle-ID HE
Quelle-Logo
Quelle-Homepage http://www.bildung.hessen.de
Quelle-Pfad Hessischer Bildungsserver
Lizenz Es gelten die gesetzlichen Bestimmungen.
Letzte Änderung 10.10.2020
Titel Should the state be involved in regulating the press?
Beschreibung/Kommentar

Do news publishers need a watchdog with sharper teeth? Is effective regulation possible in the age of the internet? And what powers should it have? (UK. Guardian 2017)

Steve Barnett of campaign group Hacked Off, a professor of journalism, debates the issue with Observer columnist Nick Cohen, author of You Can't Read This Book.


Zum Material ... https://www.theguardian.com/commentisfree/video/2013/oct/14/state-press-regulation-debate-video
Anzeige/Download Es handelt sich um ein Offline-Medium.
URL der Beschreibung https://lernarchiv.bildung.hessen.de/sek/englisch/engl/news/democracy/me/media/edu_link_1500887418_74.html/details/
Elixier-Systematikpfad Elixiersystematik; Schule; Sprachen und Literatur; Englisch; Bilingualer Unterricht; Politik; Democracy; Media
Medienformat Online-Ressource
Art des Materials Video/Animation
Fach/Sachgebiet
  • Politik und Wirtschaft
Zielgruppe(n)
  • Schüler/innen
  • Lehrkräfte
Bildungsebene(n)
  • Sekundarstufe II
Schlagworte/Tags
Sprache Englisch
Kostenpflichtig Nein
Einsteller/in von Machui, Thomas
Elixier-Austausch Ja
Quelle-ID HE
Quelle-Logo
Quelle-Homepage http://www.bildung.hessen.de
Quelle-Pfad Hessischer Bildungsserver
Lizenz
Letzte Änderung 10.10.2020