There is nothing new about using songs in class. The international appeal of music can unlock interest in even the shyest and most reserved students by engaging them in a real listening medium (TESL Journal 2001-21).
This collection provides access to a diverse array of materials on Black origins of traditional and popular music dating from the 18th century to present day (USA 2021).
"The world's largest freely accessible database for information on musical instruments held in public collections."(2018)
The National Association for Music Education (NAfME, USA) offers a number of resources for K-12 music teachers (2017).
Developed by the Thelonious Monk Institute of Jazz, in collaboration with a number of educational experts from top universities around the U.S., Math, Science, and Music is a remarkable collection of educational resources designed to engage learners of all ages with math, science, music, and the areas where these three disciplines intersect (USA 2018).
Lessons using the resources of the Lomax Archive (USA: Association for Cultural Equity 2016-21).
Das Unterrichtsmodul für Klasse 9/10 führt zu den Wurzeln (Worksong, Spiritual, Blues und Ragtime) und zu Stilen (New Orleans, Chicago, Swing, Bebop) des Jazz (Thüringer Schulportal 2017).
Legende trifft Rockmusik – Rick Wakeman´s Adaption von “King Arthur“ verbindet Musik- mit Sprachpraxis und schafft in Klasse 6/7 einen attraktiven Zugang zum Progressive Rock der 1970er Jahre und zur englischen Geschichte (Thüringer Schulportal 2017).
Erfahrungsbericht von Anja Rosenbrock und Wolfgang Martin Stroh zum Thema "Musiktheater im Original? Perspektiven der szenischen Interpretation der West Side Story auf Englisch" (Institut für Szenische Interpretation von Musik + Theater 2017)
This collection features four lesson plans appropriate for use in History classes. Each innovative lesson focuses on a different aspect of US social history (USA 2019).
Das Messiah Modul ist in acht Themenstationen gegliedert, die jeweils Aspekte z. B. zum Komponisten, zur Entstehung und Bedeutung des Werkes, zum musikalischen Aufbau und seinen Besonderheiten vor dem Hintergrund des Barockstils und der Gattung des Oratoriums sowie zur kreativen Auseinandersetzung mit der Musik Händels näher betrachten (Thüringer Schulportal: Bilinguales Lernen 2019).
The National Museum of African American Music’s From Nothing to Something curriculum seeks to highlight the impact of African American culture on the landscape of American music. A few online lessons focus on the banjo and spoons (USA 2021).
There is nothing new about using songs in class. The international appeal of music can unlock interest in even the shyest and most reserved students by engaging them in a real listening medium (TESL Journal 2001-21).
This collection provides access to a diverse array of materials on Black origins of traditional and popular music dating from the 18th century to present day (USA 2021).
"The world's largest freely accessible database for information on musical instruments held in public collections."(2018)
The National Association for Music Education (NAfME, USA) offers a number of resources for K-12 music teachers (2017).
Developed by the Thelonious Monk Institute of Jazz, in collaboration with a number of educational experts from top universities around the U.S., Math, Science, and Music is a remarkable collection of educational resources designed to engage learners of all ages with math, science, music, and the areas where these three disciplines intersect (USA 2018).
Lessons using the resources of the Lomax Archive (USA: Association for Cultural Equity 2016-21).
Das Unterrichtsmodul für Klasse 9/10 führt zu den Wurzeln (Worksong, Spiritual, Blues und Ragtime) und zu Stilen (New Orleans, Chicago, Swing, Bebop) des Jazz (Thüringer Schulportal 2017).
Legende trifft Rockmusik – Rick Wakeman´s Adaption von “King Arthur“ verbindet Musik- mit Sprachpraxis und schafft in Klasse 6/7 einen attraktiven Zugang zum Progressive Rock der 1970er Jahre und zur englischen Geschichte (Thüringer Schulportal 2017).
Erfahrungsbericht von Anja Rosenbrock und Wolfgang Martin Stroh zum Thema "Musiktheater im Original? Perspektiven der szenischen Interpretation der West Side Story auf Englisch" (Institut für Szenische Interpretation von Musik + Theater 2017)
This collection features four lesson plans appropriate for use in History classes. Each innovative lesson focuses on a different aspect of US social history (USA 2019).
Das Messiah Modul ist in acht Themenstationen gegliedert, die jeweils Aspekte z. B. zum Komponisten, zur Entstehung und Bedeutung des Werkes, zum musikalischen Aufbau und seinen Besonderheiten vor dem Hintergrund des Barockstils und der Gattung des Oratoriums sowie zur kreativen Auseinandersetzung mit der Musik Händels näher betrachten (Thüringer Schulportal: Bilinguales Lernen 2019).
The National Museum of African American Music’s From Nothing to Something curriculum seeks to highlight the impact of African American culture on the landscape of American music. A few online lessons focus on the banjo and spoons (USA 2021).